الکامپ، تجربه نو در معرفی خدمات الکترونیکی اجتماعی
حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجارت الکترونیک ، رایانه و نرم افزار الکامپ فرصت مناسبی بود که این بار از دریچه خدمات اجتماعی الکترونیک با مردم در ارتباط باشم.
با طرح ریزی برنامه حضور معاونت فناوری اطلاعات در سازمان بهزیستی و ارائه پیشنهاد برای شرکت در این رویداد سالانه ، طرح ارائه محتوا و سطح حضور به ترتیب در سطوح مختلف سازمان مطرح و در نهایت مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری را در سالن شماره ۶ – بخش دستگاه های دولتی – صاحب غرفه کردیم.
تدوین برشورهای معرفی مرکز و کاتالوگ معرفی خدمات سازمان ، تهیه تیزر معرفی مرکز و خدمات شبکه و امنیت، نرم افزار و وب و آمار را توسط همکاران و دوستان خوب سازمان بهزیستی به سرانجام رسانده و نسخه مالتی مدیای این بسته را بر عهده داشتم.
رونمایی از نرم افزارهای سازمان ایده دیگری بود که با استقبال معاونت پیشگیری منجر به رونمایی از بازی آموزشی سرزمین آژمان شد که با حضور رئیس سازمان در دومین روز از نمایشگاه و استقبال خبرنگاران همراه شد. استفاده از شبکه ویدئو کنفرانس، برای نمایش توانمندی سازمان در نظارت بر مراکز و تلفن تحت شبکه voip، در ارتباط با شبکه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و سامانه پیامکی برای انجام مسابقه و نظر سنجی آنلاین در نمایشگاه بخش های دیگر برنامه های ما در این نمایشگاه چهار روزه بود.
اما به هر تقدیر حضور برخی از مراجعه کنندگان و بیان دغدغه ها و نیز گپ و گفتی کوتاه با برخی صاحبان مشاغل مرتبط با حوزه های مرتبط در این نمایشگاه دیدگاهی جدید در اختیارم قرار داد که در روزهای برگزاری برخی از این شنیده ها و دیده ها را با همکارانم در گروه تحلیل و توسعه فناوری سازمان در میان گذاشتم.
لزوم حرکت دستگاه های خدمات رسان به خصوص سازمان هایی همچون بهزیستی که با شعار خدمات اجتماعی تلاش برای رفاه و بهتر زیستن دارد بر کسی پوشیده نیست. دولت الکترونیک از خواست جمعی خبر می دهد که در آن سهولت، دقت و صرفه جویی نهفته است.
امروز بهزیستی با پیش از ۱۰ سایت تخصصی و یک پایگاه اطلاع رسانی جامع ،چندین بانک اطلاعاتی و ده ها نرم افزار می تواند با گامی بلند به سوی یک پیشخوان پاسخگوی متمرکز برای رفاه مددجویان تحت پوشش خود قدم بردارد. که به امید خدا برنامه و تلاش آتی من و همکارانم در عملی شدن این مهم در سایه توجه مدیران عالی خواهد بود.
الکامپ امسال صرفه نظر از اوضاع کمی کساد اقتصادی و شرایط رکود ناشی از تحریم ها محل مناسبی برای جولان علاقمندان به دسترسی به جریان های اطلاعاتی و ابزارهایش همچون اینترنت و سخت افزارهایش بود.
غرفه بهزیستی هم تلاش کرد تا با درگیر کردن نسل نوجوان و جوان در غالب برنامه های متنوع و حتی حضور مشاوران روانشناس وظایف آگاه سازی خود را در همین فضای محدود پی بگیرد و روش های اصولی ورود به فضایمجازی را برای مخاطبانش باز تعریف کند.
اخبار مرتبط
پایگاه خبری بهزیستی : حضور پر رنگ در عرصه خدمات الکترونیک اجتماعی
سلام من غرفه شما رو دیدم. اما سعادتی نبود در خدمتتون باشم. با یکی از همکراتون گپ خوبی زدم و پیشنهاد نرم افزاری داشتم برای مهدهای کودک. ممنون میشم با امکاناتی که سازمان شما داره با هم در تماس باشیم. از سایتتون هم لذت بردم
ممنون از لطف شما و در اولین فرصت با شما در این رابطه از طریق ایمیلتون تماس خواهم گرفت